INFORMACJE DOT. ELS
Jak otrzymać legitymację ?
Jeśli jesteś kandydatem na studia i rozpoczynasz naukę w nowym roku akademickim:
-
wyślij zdjęcia na adres email: (temat wiadomości "Legitymacja ELS: nr albumu, imię i nazwisko",
-
dokonaj opłaty w wysokości 22 zł na wskazane przez pracowników dziekanatu konto bankowe (opłaty za legitymację),
Legitymacje są wydawane przez pracowników dziekanatu od 1 października.
Brak legitymacji ?
Prześlij nam swoje zgłoszenie, jeśli czekasz na legitymację dłużej niż 14 dni roboczych od momentu spełnienia następujących warunków:
-
dokonanie opłaty na prawidłowy numer konta (weź pod uwagę czas potrzebny na zaksięgowanie wpłaty),
-
przekazanie zdjęcia (sprawdź, czy przesłałeś właściwe zdjęcie),
-
złożenie zamówienia lub w przypadku duplikatu - (papierowy wniosek w dziekanacie).
Duplikat i wymiana legitymacji ?
Wymiana / wydanie duplikatu elektronicznej jest możliwa jeśli:
-
zgubisz legitymację lub zostanie ona skradziona,
-
na legitymacji widnieją błędne dane,
-
legitymacja jest zniszczona,
-
zmienisz dane osobowe lub adresowe,
-
zdjęcie przestało być zgodne ze stanem faktycznym.
Aby otrzymać duplikat legitymacji:
-
złóż wniosek o wymianę / duplikat legitymacji w dziekanacie,
-
prześlij zdjęcie na adres dziekanat@wsuz.pl z informacją, że potrzebujesz duplikatu i podaj swój numer albumu, a później potwierdź telefonicznie swój PESEL.
-
dokonaj wpłaty w wysokości 33 zł na właściwe konto.
* Jeśli zdjęcie w poprzedniej legitymacji jest aktualne i zgodne z wymaganiami, to możemy go użyć do wydruku duplikatu.
Odbiór duplikatu legitymacji następuje w dziekanacie po 5 dniach roboczych od spełnienia powyższych warunków.
Zdjęcia do legitymacji ?
Zdjęcie do EL powinno spełniać te same wymagania dot. wizerunku osoby co zdjęcie do obecnie obowiązującego dowodu osobistego oraz określone niżej wymagania techniczne:
-
zdjęcie aktualne, kolorowe, wyraźne;
-
prawidłowa jasność, kontrast, naturalna kolorystyka;
-
twarz musi być skierowana prosto w obiektyw aparatu, prostopadle do osi aparatu, głowa nie może być przekrzywiona;
-
neutralny wyraz twarzy;
-
oświetlenie równomierne, bez cieni i odblasków na skórze i w okularach;
-
oczy otwarte i wyraźnie widoczne, "efekt czerwonych oczu" niedopuszczalny;
-
okulary jasne, oprawki nie mogą przesłaniać oczu (wyjątek - osoby z wadami wzroku);
-
bez nakrycia głowy (za wyjątkiem religijnych);
-
postać wyraźnie odcinająca się od tła;
-
tło jednolite białe lub inne jasne, bez widocznych cieni;
-
brak widocznych zabrudzeń, pasków, smug, zszywek, pieczęci i innych artefaktów;
-
prawidłowe wykadrowanie, bez widocznych ramek i marginesów;
-
widoczna musi być CAŁA głowa (i niewiele więcej);
-
Zdjęcie należy przysłać w postaci pliku graficznego jpg.
-
Rozmiar zdjęcia nie powinien przekraczać 50 KB.
W celu wysyłki zdjęcia na potrzeby ELS kliknij na przycisk wyświetl, który przekieruje
do formularza - wyświetl
Wyjątki:
-
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, wraz z orzeczeniem o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, z późn. zm.).
-
W przypadku osoby noszącej nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania można załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny, wraz z zaświadczeniem o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej. Podstawą do uznania zdjęcia z nakryciem głowy lub z ciemnymi szkłami może być także dołączona do wniosku kserokopia dowodu tożsamości, w którym zastosowano takie zdjęcie.
Zobacz przykłady prawidłowych i nieprawidłowych zdjęć na stronie obywatel.gov.pl
Uwagi dotyczące skanowania zdjęć:
Należy w miarę możliwości unikać skanowania zdjęć i przysyłać zdjęcia odebrane
od fotografa w postaci pliku. Jeśli plik jest zbyt duży, to można go wstępnie przygotować poprzez wykadrowanie i zmniejszenie w jednym z wielu darmowych programów.
Przyczyną złej jakości (i w efekcie odrzucenia zdjęcia) jest w wielu wypadkach skanowanie papierowej odbitki (szczególnie małych rozmiarów), a także zbyt duże wyostrzenie w programie graficznym i zbyt duża kompresja jpg.
Skanowane zdjęcia są często niewyraźne, mają nieprawidłową jasność, słaby kontrast
i nienaturalną kolorystykę oraz widoczne uszkodzenia i zabrudzenia powierzchni, a także widoczne artefakty związane z wydrukiem zdjęcia na papierze (paski, przebarwienia).
UWAGA: Nazwa pliku ze zdjęciem powinna zawierać wyłącznie numer albumu użytkownika EL.
Opłaty za legitymację ?
Wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej - 22 zł
Wydanie duplikatu (utrata/zniszczenie/zgubienie) - 33 zł
Wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej (zmiana danych) - 33 zł
Wymiana ze względu na niezgodność danych/zdjęcia ze stanem faktycznym - 33 zł
Wnoszenie opłat:
-
Kandydaci na studia - na konto wygenerowane przez Internetową Rejestrację Kandydatów.
-
Studenci na indywidualne konto bankowe oznaczone jako „za legitymację”, tj. na konto bankowe umieszczone na wykazie indywidualnych kont bankowych przekazanym przez dziekanat.
Akty prawne i formularze
-
regulamin elektronicznej legitymacji studenckiej,
-
wzór elektronicznej legitymacji studenckiej,
-
wzór hologramu,
-
wniosek o wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej lub jej duplikatu
-
zarządzenie Rektora WSUZ w sprawie wprowadzenia regulaminu elektronicznej legitymacji studenckiej