SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent powinien być przygotowany do samodzielnego pełnienia roli zawodowej. Rolę pielęgniarki wyznaczają funkcje, w ramach których absolwent powinien być przygotowany do:
1. Świadczenia opieki zdrowotnej oraz zarządzania nią przez:
-
rozpoznawanie potrzeb jednostki, grupy lub zbiorowości oraz określenie zasobów niezbędnych i dostępnych do ich zaspokojenia,
-
planowanie i realizowanie opieki pielęgniarskiej, z uwzględnieniem metody procesu pielęgnowania i priorytetów opieki
-
wykonywanie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych
i rehabilitacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
pomoc jednostce, rodzinie w osiąganiu zdrowia i niezależności w chorobie lub niepełnosprawności przez zapewnienie udziału we wszystkich formach opieki i samoopieki
-
przestrzeganie zasad etyki zawodowej
-
współprace z profesjonalistami dla zapewnienia całościowej opieki jednostce i rodzinie
-
organizowanie i podtrzymywanie bezpiecznego środowiska opieki i pracy
-
dokumentowanie wszystkich etapów procesu pielęgnowania
i wykorzystywanie tych informacji do oceny świadczonej opieki
2. Promocji i edukacji zdrowotnej przez:
-
ocenę indywidualnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do zachowania
i przywracania zdrowia
-
wspieranie jednostki, rodziny i grupy społecznej w prowadzeniu zdrowego stylu życia
-
uczenie jednostki, rodziny i grupy społecznej zachowania i przywracania zdrowia
-
uczestniczenie w zdrowotnych kampaniach edukacyjnych
3. Działania w roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej przez:
-
współpracę z jednostką, rodziną i innymi uczestnikami zespołu w planowaniu i realizowaniu usług zdrowotnych
-
współpracę z innymi uczestnikami zespołu na rzecz zachowania bezpiecznego środowiska opieki i pracy zespołowej
-
komunikowanie się z pacjentem , jego rodziną oraz innymi uczestnikami zespołu.
4. Rozwoju praktyki pielęgniarskiej, krytycznego myślenia,
i badań naukowych przez:
-
stosowanie w praktyce aktualnej wiedzy z zakresu nauk medycznych, społecznych, teorii pielęgniarstwa, regulacji prawnych zawodu i opieki zdrowotnej
-
wdrażanie uznanych wyników badań naukowych do opieki pielęgniarskiej,
-
uczestniczenie w badaniach naukowych w celu poszerzenia wiedzy pielęgniarskiej.